×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
موانع اجرای کلان پروژه پترو پالایشگاه گچساران رفع شد

به گزراش الیمانیوز سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های بزرگ و تحول‌زائی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمدد احداث می‌شود، یکی از این پروژه‌ها پتروپالایشگاه گچساران است.

وی افزود: عملیات ساخت پتروپالایشگاه گچساران در زمان اجرا برای بیش از پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند و با تکمیل آن برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و در شکوفایی اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران تأثیر مهمی برجا می‌گذارد. اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب سه فاز و برآورد بیش از ۶ میلیارد دلار هزینه صورت می‌گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این ابر پروژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر ساخته می‌شود که با راه‌اندازی آن ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن تولید خواهد کرد. ظرفیت پتروپالایشگاه گچساران ۱۴۰ هزار بشکه در سال بوده و مدت اجرا از سوی سرمایه‌گذار سه تا پنج سال اعلام شده است.

احمدزاده تأکید کرد: برای اینکه پتروپالایشگاه گچساران به نتیجه برسد باید یک تیم هماهنگ و منسجم هم در سطح استان و هم در سطح وزارت کشور تشکیل دهیم تا این پروژه ملی سریعتر به سرانجام برسد.

در مجتمع‌های پتروپالایش نفت خام به عنوان خوراک به واحد‌های فرایندی منتقل می‌شود تا ترکیبی از محصولات پایه پتروشیمی و سوختی تولید شود، توانایی تولید همزمان سوخت و سایر محصولات پتروشیمی نیازمند به کارگیری واحد‌های فرایندی ویژه‌ای است.

مدت اجرای این طرح از سوی سرمایه‌گذار سه تا پنج سال خواهد بود، با توجه به اینکه این طرح از سوی بخش خصوصی اجرا و این بخش به دنبال سود دهی بالاست مدت اجرای این طرح در کمترین زمان ممکن است.

موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد، زمینه توسعه صنایع پتروشیمی را فراهم کرده به گونه‌ای که این استان دومین تولید‌کننده نفت کشور پس از خوزستان است و بالای ۹۰ درصد نفت کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تولید می‌شود.

نقش مهم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد در راستای شکوفایی اقتصادی کشور، توسعه پایدار، توسعه صنایع پایین دستی، صادرات غیرنفتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال آفرینی بر کسی پوشیده نیست و در دولت سیزدهم توسعه این صنایع شتاب چشمگیری یافته است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.