×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
واکنش دفتر شورای نگهبان به ادعای تخلف گسترده در انتخابات بهمئی / ماجرای ۱۳ صندوق ابطالی کهگیلویه بزرگ تبیین شد

به گزارش الیمانیوز دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، سید مهدی جوکار رئیس هیأت نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد طی مصاحبه‌ای در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی و برخی سایت‌های استانی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه اظهار کرد: برخی از مطالب و آمار و ارقام منتشر شده کاملاً کذب است.

وی گفت: در مجموع ۱۳ صندوق ابطال شده، آراء باطله ۵۰۰۸ فقره می‌باشد و این رقم از آرای همه‌ی نامزد‌ها و در تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه کسر شده است. و این مطلب که فقط از آرای یک نامزد باطل شده کاملاً نادرست بوده و این ابطال و کاهش مربوط به همه‌ی نامزد‌ها است.

وی افزود: بیشترین آراء باطله به ترتیب برای سه تن از نامزد‌ها بدین صورت است؛ ۱۱۲۷، ۳۱۰۴ و ۲۷۰ و عدد ذکر شده اخیر در فضای مجازی و سایت‌ها به میزان ۸۰۰۰ رای کاملاً اشتباه و تکذیب می‌شود.

جوکار همچنین گفت: مطابق بررسی‌ها، متأسفانه آرای باطله ناشی از سهل‌انگاری و تخلف در برخی از صندوق‌ها بوده و ادعای تقلب گسترده کاملاً رد می‌شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این ادعا که بیشترین تخلف در شهرستان بهمئی صورت گرفته نیز گفتند چنین مطلبی از اساس کذب بوده و از میان ۱۳ صندوق، فقط یک صندوق در شهرستان بهمئی باطل شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد تخلف و سهل‌انگاری نیرو‌های حاضر در صندوق‌های بازشماری شده نیز گفت: در این خصوص با قید فوریت برخورد قطعی و قانونی طبق ضوابط صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.