×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش آمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بهبهان

رمضان احدی رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان  اظهار کرد: از زمان دریافت نتیجه قطعی فرد مبتلا شده در بهبهان، جلسات قرارگاه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با حضور مسئولین دانشکده علوم پزشکی بهبهان، بیمارستان‌ها، فرمانداری، نماینده دادستان، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت روزانه برگزار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: به کادر بهداشت درمان و پرسنل بیمارستان معین و همچنین به دامدارها توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره دامپزشکی آموزش‌های لازم داده شده است؛ در همین راستا کشیک‌های شبانه روزی متشکل از پزشک متخصص و واحدهای فنی و پشتیبانی معاونت بهداشت دانشکده نیز مشخص شده‌اند.

رمضان احدی با اعلام تعداد موارد تحت مراقبت و مشکوک افزود: تاکنون ۳ مورد مشکوک تحت مراقبت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی بهبهان هستند که خوشبختانه وضعیت عمومی این عزیزان مساعد است و از این سه نفر، یک نفر از استان همجوار برای مراقبت بیشتر به بیمارستان معین بهبهان انتقال داده شده است و دو مورد دیگر نیز در زمان غربالگری افراد مرتبط با اولین بیمار مبتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مشکوک اعلام شده و در اتاق ایزوله تحت نظر و درمان قرار گرفته‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: از موارد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو نمونه گرفته شده و برای انستیتو پاستور ارسال شده است و همچنین به صورت جدی پیگیر غربالگری افراد مرتبط با موارد مشکوک هستیم تا در صورت مثبت شدن نمونه این افراد آمادگی کامل برای مداوا مبتلایان احتمالی و کنترل بیماری در شهرستان را داشته باشیم.

دبیر شورای سلامت شهرستان بهبهان بیان کرد: دامداری‌های مرتبط با افراد مشکوک مشخص و توسط اداره دامپزشکی سمپاشی شده است و علاوه بر آن کشتارگاه دام و سایر دامپروری‌ها نیز جهت جلوگیری از احتمال گسترش این بیماری سمپاشی شده است.

رمضان احدی در پایان ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشت از مردم درخواست نمود تا در زمان خرید گوشت حتما از دستکش استفاده نمایند و گوشت خریداری شده را حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت در دمای بین ۰ الی ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و همچنین از پخته شدن کامل گوشت قرمز با دمایی بالاتر از دمای ۵۷ درجه سانتیگراد اطمینان کسب نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس : بیش از یک دهه از ساخت کشتارگاه صنعتی بهبهان می گذرد ولی تا کنون خبری از راه اندازی آن نیست.

وضعیت کشتارگاه سنتی بهبهان بسیار حاد است و حتی چندین بار توسط شورای سلامت استان جهت رفع مشکلات ان نامه نگاری صورت گرفته است.

نامناسب بودن مکان کشتارگاه سنتی بهبهان در منطقه مسکونی و نداشتن سیستم فاضلاب مناسب باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای شهروندان آن منطقه شده است.

ظاهرا علت بلاتکلیف بودن کشتارگاه صنعتی بهبهان اختلافات بین سهامداران است که همچنان حل نشده باقی مانده است و باید هرچه سریعتر در خصوص کشتارگاه سنتی بهبهان نیز تصمیمی گرفته شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.