×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبه عمومی مردم بهمئی همزمان با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس توسط رئیس جمهور در امیرحاضر

به گزارش الیمانیوز پالایشگاه خلیج فارس بیدبلند فردا توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

 

حسن روحانی امروز در جلسه هیأت دولت گفت: بیش از سه میلیارد دلار در پالایشگاه گاز بیدبلند سرمایه‌گذاری شده است و با افتتاح آن، فلرها که در آن گازهای همراه با نفت می‌سوخت، خاموش می‌شود و این کار کمک قابل توجهی به محیط‌زیست است و از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند.

 

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، ظرفیت فرآورش روزانه بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب گازهای همراه نفت را دارد، به‌ طوری که سالانه ۱۳.۵ میلیون تن گاز ترش از ان‌جی‌ال ۹۰۰ و ۱۰۰۰ و ۲.۲۵ میلیون تن گاز شیرین از ان‌جی‌ال ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ دریافت خواهد کرد و در صورتی که این مجتمع با ظرفیت کامل فعالیت کند، سالانه ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت.

 

این پالایشگاه در ۱۰ کیلومتری شهرستان بهمئی قرار دارد و طبق خبرها به مرور و بعد از تکمیل شدن همه فازهای خود از ۷۰ حلقه چاه شهرستان بهمئی خوراک خود را تامین خواهد کرد.

 

ولی نکته ای که باعث انتقادات زیادی همزمان با افتتاح این پروژه شده است، عدم بکارگیری و غیربومی خواندن مردم شهرستان بهمئی از این ابر پروژه می باشد تا جایی که امام جمعه شهرستان نسبت به این مساله در خطبه های نماز جمعه چندین بار به آن اشاره کرده است.

 

طبق اخبار واصله جمعی از جوانان و متخصصین تحصیلکرده شهرستان بهمئی فردا همزمان با افتتاح پروژه توسط رئیس جمهور در جلوی پالایشگاه تحصن کرده و خواستار بکارگیری و همچنین بومی دانستن این شهرستان برای استخدام و همچنین سهم بهمئی از امتیاز آلاینده های نفتی و گازی می شوند.

 

  1. بهنام ممممم

    سلام
    با تشکر از پایگاه خبری الیما نیوز
    در ارسال این چنین خبرهایی و آگاه ساختن مردم مظلوم بهمئی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.