×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سناریوی حمایت طرفداران هاشمی پور از دکتر دهبانی پور

به گزارش الیمانیوز انتخابات در کهگیلویه بزرگ چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی بشدت تشدید شده است و نشست ها و جلسات کاندیدا افزایش یافت.

ویژگی این دور از انتخابات در کهگیلویه بزرگ به نسبت سایر دوره ها به علت تعدد کاندیدای شاخص پیچیده شده است.

در یک طرف نیروهای شاخصی همچون سید محمد موحد، بزرگواری، مژدهی پور، سعادتیان  و اندرزیان از جریان اصول گرا و محافظه کار حضور دارند که باعث پراکنده شدن سبد رای این جریان در بین این کاندیدا شده است و در طرف دیگر نیز دهبانی پور در بین اصلاح طلبان شناخته شده تر و اقبال عمومی به وی بیشتر می باشد که نشست ها و جلسات اخیر وی حاکی از افزایش سبد رای این کاندید اصلاح طلبان دارد. 

هر چند در بیانه جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کاندیدی حمایت نشد ولی طبق واکنش ها و افکار عمومی این بیانه نمی تواند نقش مهمی در سبد رای داشته باشد. 

همچنین عدل هاشمی پور یکی دیگر از چهره های شاخص و مهم جریان اصول گرا می باشد که هنوز تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان دریافت نکرد و حتی دیروز دو نفر جدید در کهگیلویه و بویراحمد تایید صلاحیت شدند که هاشمی پور جز این افراد نبود. 

برخی از نیروهای هاشمی پور هر چند تا حدودی امیدوارند که وی تایید صلاحیت شود و معادلات انتخابات را به هم بزند ولی برخی از نیروهای وی این فرایند را فرسایشی قلمداد کردند و از اردوگاه وی خارج شدند و به دیگر کاندیدا پیوستند.

سبد رای اصلی هاشمی پور در حوزه کهگیلویه می باشد که در صورت تایید نشدن توسط شورای نگهبان بر خلاف گمانه زنی ها به نظر می رسد بیشتر آرای وی به سمت جریان اصلاح طلب و به خصوص دکتر دهبانی پور می رود.

هاشمی پور از یک طرف با نیروهای شاخص اصول گرا همچون سید موحد دچار مساله است و نمی خواهد سبد رای وی به این کاندید سرازیر شود زیرا موحد را رقیب اصلی خود می داند.

هاشمی پور در صورتی که در این دور نتواند تایید صلاحیت خود را دریافت کند خود را برای دوره های آِینده به خصوص بعد از پساموحد آماده می کند لذا با توجه به آینده سیاسی خود نمی خواهد سبد رای خود را به جریان اصول گرا دهد که در آینده برای وی مساله ایجاد کنند. 

لذا می توان گفت که دهبانی پور گزینه بهتری برای طرفداران هاشمی پور می باشد حتی اگر این رقابت منجر به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات شود به نظر بخش بزرگی از حامیان این کاندید، به دکتر دهبانی پور رای خواهند داد. 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.