×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تالاب برم‌الوان بهمئی ثبت جهانی شد

به گزارش الیمانیوز، اسلام جاودان خرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده تالاب برم الوان ثبت جهانی شد که این مهم یک افتخار ملی و بین المللی برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تاکید بر اینکه این مهم حاصل تلاش های فراوان تیم مدیریتی استان و سازمان محیط زیست بود که در در کنوانسیون رامسر ثبت بین المللی شد، عنوان کرد: بدون شک ثبت جهانی این تالاب زمینه را برای دریافت کمک‌های بین المللی به تالاب فراهم می‌سازد.

جاودان خرد ابراز کرد: کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها به ویژه در راستای فراهم کردن زیستگاهی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تاکید می‌کند و افزایش نگرش‌ها در تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در بر می‌گیرد و تالاب‌ها را در زمره اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.

وی از تدوین نقشه راه مدیریت جامع تالاب‌های استان با حضور اساتید دانشگاه و محوریت اقتصاد جوامع محلی خبر داد و افزود: تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز ۳ تالاب مورزرد، شرم درنگ ذیلایی و الوان بهمئی با حضور اساتید دانشگاه و جوامع محلی ذی‌نفع در حال انجام است.

جاودان خرد با اشاره به اینکه امروزه تالاب‌ها پر ثمرترین اکوسیستمی جهان را دارند به همین خاطر حفاظت و حراست از تالاب‌ها اهمیت و ارزش بالایی دارد، عنوان کرد: تنوع زیستی در تالاب‌ها بالا بوده و نقش به سزایی در تامین‌کننده غذای مناسب و زیستگاهی فوق‌العاده برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزایش کیفیت آب را از دیگر مزایا و کارکرد تالاب دانست و افزود: تالاب‌ها با حذف فلزات سنگین باعث می‌شوند که کیفیت آب بالا برود و با توجه به اهمیت اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی تالاب‌ها نیاز بود که نقشه راهی برای حفاظت از تلاب‌ها تدوین شود.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.