×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 21 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صفر تا صد چگونگی دریافت حق آلایندگی مردم بهمئی/ شهرداری لیکک چگونه ۱۳۴ میلیارد تومان اعتبار گرفت

به گزارش الیمانیوز برخورداری از حق آلایندگی نفت و گاز، استفاده از نیروی بومی در شرکت های نفت و گاز جنوب، ایجاد پالایشگاه یا مینی پالایشگاه و انتقال آب سد کوثر از مهمترین دغدغه های مردم شهرستان بهمئی می باشد.

تاخیر در پرداخت عوارض آلایندگی توسط خوزستان

یکی از مواردی که در چند سال اخیر باعث واکنش مردم و مسئولین شهری در شهر لیکک شده است مسئله تاخیر در پرداخت عوارض آلایندگی شهرداری لیکک از خوزستان می باشد که پرداخت این عوارض با مشکلات اساسی مواجهه شده بود. 

شهرستان بهمئی دومین شهر نفت خیز استان کهگیلویه وبویراحمد

شهرستان بهمئی دومین شهر نفت خیز استان کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود و با وجود اینکه مردم این شهر از آلایندگی صنایع استان خوزستان رنج می برند ولی از برخی مزایای پایدار مانند حق آلایندگی محروم بودند.

تاخیر در پرداخت حق آلایندگی به یکی از مسائل اصلی مسئولین شهری و همچنین شهردار و شورای شهر تبدیل شد و پیگیری ها توسط آنها و همچنین مسئولین استانی برای پرداخت این حق صورت گرفت. 

محکومیت ۱۳۴ میلیارد تومانی امور مالیاتی خوزستان

در اردیبهشت ماه امسال عباس مشیری شهردار لیکک در خبری اظهار داشت: با عنایت خداوند تلاش ها و پیگیری های فراوان این شهرداری در جهت دریافت سهم عوارض حق آلایندگی از نفت موثر واقع شد و حکم دادگاه مبنی بر محکومیت ۱۳۴ میلیارد تومانی امور مالیاتی خوزستان صادر شد.

این خبر باعث واکنش مثبت افکار عمومی و مردم بهمئی شده بود زیرا این پول باعث ایجاد تقویت زیرساخت های شهری، زیباسازی شهر و همچنین کارهای عمرانی می شود. 

بعد از صدور حکم دادگاه مبنی بر محکومیت امور مالیاتی خوزستان، پیگیری ها برای پرداخت این مبلغ ادامه داشت تا اینکه خبر پرداخت این مبلغ توسط شهردار اعلام شد.

واریز مبلغ یکصد و سی و چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان توسط امور مالیاتی بابت حق آلایندگی

عباس مشیری دیشب در خبری اظهار داشت: به لطف خدا و با تلاش های صورت گرفته، در تاریخ ۲۹ آبان با حضور مدیران کل امور مالیاتی خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و اعضای محترم شورای شهر و نمایندگان حقوقی در اداره کل امور مالیاتی خوزستان جلسه ی پرداخت حق آلایندگی شهرستان بهمئی برگزار و طبق رای صادره حوزه قضایی مبلغ محکومیت امور مالیاتی خوزستانبه شهرستان بهمئی که حق دیرینه مردم عزیز این دیار بود پرداخت شد.

عباس مشیری افزود: روال قانونی سازمان امور مالیاتی کشور بدین شکل است که امور مالیاتی خوزستان بعد از انتقال به امور مالیاتی استان ، عوارض شهرستان را به تفکیک پرداخت نهایی میکند.

شهردار شهر لیکک با تشریح این مسئله که به استناد قانون، کل این مبلغ صرفاً حق شهرستان بهمئی است و امور مالیاتی هر دو استان در بندهای صورت جلسه ی مصوب متعهد گردیدند که بدون هیچگونه کسوراتی کل مبلغ صرفاً باید به شهرستان بهمئی واریز گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.