×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آبرسانی سد کوثر به بهمئی بهمن ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش الیمانیوز اولین جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان بهمئی با حضور فرماندار این شهرستان، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران ادارات به ریاست فرماندار و در سالن جلسات فرمانداری  این شهرستان برگزار شد.

در این نشست آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ، بعد از ۴۳ سال ما دیگر نباید کار عجولانه انجام دهیم لذا همه کارها باید پخته و حساب شده انجام پذیرد.

وی ادامه داد : تولید نقش مهمی در هر جامعه ای دارد واین موضوع در شهرستان بهمئی لازمه اصلی و مهم آن آب است.

وی در ادامه گفت: در شهرستان بهمئی ۳ مدل طرح شامل طرح های مطالعاتی ،طرح در حال اجرا و طرح بهره برداری وجود دارد که در همه این عناوین طرح آبرسانی از سد کوثر به این شهرستان در اولویت اصلی قرار دارد.

مصلح در خصوص پروژه سد کوثر گفت : این پروژه از سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده است و ۵۵ کیلومتر خط انتقال است .

وی ادامه داد : با بهره برداری از این سد بالغ بر  ۸/۵ میلیون متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده خواهد شد و این حجم آب برای جمعیتی به میزان ۸۵ هزار نفر یعنی ۲ برابر جمعیت شهرستان بهمئ است و تا ۳۰ سال آینده نیاز این شهرستان به آب شرب را تامین خواهد کرد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص میزان پیشرفت این پروژه گفت : از سال ۱۳۹۰ تا به امروز و‌پس از ۱۱ سال از زمان کلمگ زنی آن تنها ۵۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

وی در خصوص تامین اعتبار این پروژه گفت : به همت دولت ظرف مدت ۶ماه گذشته اعتبار خوبی دریافت کرده ایم و دیگر بهانه مالی برای تکمیل این پروژه نخواهیم داشت.

مصلح در خصوص زمان بهره برداری این پروژه گفت : ۵۰ درصد باقیمانده و تکمیلی پروژه آبرسانی آب سد کوثر به شهرستان بهمئی را ظرف ۱۶ ماه آینده به اتمام خواهیم رساند و با تلاش شبانه روزی ، همت دولت و با برسی ها و‌مطالعات دقیق این پروژه ، قطعا در آذر ماه ۱۴۰۲ این پروژه به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید و در بهمن ماه همان سال شاهد افتتاح رسمی از این پروژه خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.