×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جدیترین گزینه های بومی و غیر بومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش الیمانیوز بعد رای اعتماد مجلس به وزیران دولت سیزدهم، گمانه زنی های محافل سیاسی و رسانه ای درباره ی استانداران جدید استان ها آغاز شده و کمیته انتصابات استانداران در وزارت کشور شروع به کار کرده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های محروم و حساس کشور می باشد که به علت بستر قومی و طایفه ای نگاه متفاوتی در زمینه انتخاب استاندار را می طلبد و در حال حاضر گزینه های متعددی مطرح می باشد که به برخی از آنها پردخته خواهد شد. 

نمایندگان مجلس در همین زمینه از ابتدا فعال و در پی معرفی نیروهای نزدیک به خود بوده‌اند از جمله گفته می‌شد صدرالله دولت از محدود نیروهای اصولگرا که دارای سابقه مدیریت ملی در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است که نام وی برای استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح است.

از ذوالفقار زمان به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مورد حمایت موحد نام برده می‌شود. زمان سابقه مدیرکلی ستادی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فارس را در کارنامه خود دارد. زمان بعدها در یک مقطع کوتاه به همراه احمدزاده کرمانی در سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان معاون حضور داشت.

در مورد روشنفکر نیز شنیده‌ها حکایت از آن دارد که وی تاکنون چند گزینه معرفی کرده است که برخی رسانه‌ها نام محمدعلی جاوید، ایروان مسعودی اصل و اسدی را در این رابطه به میان آوردند. جاوید سابقه مدیرکلی در استانداری استان را دارد. وی شهردار یاسوج بوده است و در چهار سال گذشته شهردار بیرجند مرکز استانی بوده است که رئیس جمهور نماینده مردم آن استان در مجلس خبرگان رهبری است و همین موضوع این احتمال را بوجود آورده که جاوید از برخی ارتباطات برخوردار باشد. 

همچنین گفته می شود مهدی روشنفکر در پی معرفی مجدد اکبر نیکزاد استاندار زمان احمدی نژاد در استان و برادر علی نیکزاد رئیس ستاد رئیس بوده است.

سید ناصر حسینی پور نماینده گچساران و باشت در ابتدا از یدالله مرادی برای این سمت حمایت می‌کرد اما در ادامه مطرح شدن احمدزاده با یک رزومه بالا و ارتباط با برخی اعضای دولت فعلی سبب جدی‌تر شدن این گزینه شد.

 با این وجود به نظر می‌رسد یک طرف این معادلات ستار هدایتخواه و حلقه نزدیک به وی است که در ستاد شورای ائتلاف و بخشی از آنها در شورای وحدت استان حضور داشتند. قطعاً در  حکم استاندار  آینده و مهم‌تر از آن تصمیم گیری‌های بعدی  نظر این حلقه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در همین زمینه گزینه‌های معرفی شده از سوی هدایتخواه و شورای ائتلاف مرادعلی پیوند و خلیفه خلقی پور معرفی هستند. در مورد شورای وحدت نیز گفته می‌شود گزینه این شورا شیرعلی خرامین است که در محافل عمومی و رسانه‌ای استان این گزینه محل بحث و گفت و گو است.

اما جدی‌ترین گزینه غیر بومی که در روزهای اخیر نام وی مطرح شده است و گفته می‌شود برای انجام مصاحبه در وزارت کشور حاضر شده است یک گزینه استان فارسی به نام مجید فروردین است. وی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری ریاست ستاد رئیس جمهور در استان فارس را برعهده داشت. در برخی محافل از صولت مرتضوی و عیسی فرهادی نیز به عنوان گزینه‌های جدی نام برده می‌شود.

لذا باید دید که در روزها هفته های آینده چه کسی به عنوان استاندار و مسول ارشد دولت در استان معرفی خواهد شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.