×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایان سناتوری موحدیسم در کهگیلویه بزرگ

پایگاه خبری الیمانیوز در تایید یا رد این یادداشت سیاسی مخاطبین بی طرف می باشد.

 

به گزارش الیمانیوز از عمر مجلس انقلابی یازدهم چند ماهی است که می گذرد در این بین جمع کثیری از نمایندگان در لوای جریانات سیاسی و منطقه ای خود به دنبال امتیازات سیاسی و بودجه ای برای مناطق خود به موفقیت های زیادی دست یافتند و از تزلزل دولت تدبیر و امید نهایت استفاده را کردند.

 

در این بین برخی از نمایندگانی که ادعای ریاست مجلس را داشتند به طور کامل به انزوای سیاسی رسیدند. یکی از این نمایندگان سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ می باشد که آخرین جمله نطق انتخاباتی خود در بهمئی را با شعار «*من برای ریاست مجلس رفته ام» ! به پایان برد.

 

سید محمد موحد جز باسابقه ترین نماینده های کنونی مجلس یازدهم می باشد که بر خلاف ادعای خود نه تنها به هیات رئیسه مجلس راه نیافت بلکه در دستیابی ‌و عضویت در کمیسیون های مهم و تاثیرگذار موفقیتی نداشت و در نهایت در کمیسیون بی رقیب و بدون کاندیدای قضایی توانست نائب رئیس این کمیسیون شود.

 

همچنین با توجه به اینکه معمولا نمایندهای کهگیلویه و بویراحمد در ادوار گذشته در کمیسیون های حساس در سمت رئیس (تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بروجه) و نائب رئیس (عدل هاشمی پور، نائب رئیس کمیسیون انرژی) را در کارنامه خود داشتند، موحد با سابقه ۵ دوره نمایندگی نتوانست برای استانی که منابع نفتی زیادی دارد، در کمیسیون مهمی انجام وظیفه کند.

 

علاوه بر این نماینده کهگیلویه بزرگ در شعارها و تریبون های انتخاباتی خود از تعامل و چانه زنی با وزیران و تیم دولت روحانی برای گرفتن طرح های ملی و اشتغالزایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بود که بعد از ناکامی در این مورد وی تریبون تندروهای مجلس شد و به دنبال استیضاح رئیس جمهور رفت که در این مورد نیز ناکام ماند.

 

طبق نظر تحلیل گران حضور موحد در این دوره، صرفاً برای نهادینه کردن قدرت خود در کهگیلویه بزرگ و شکست دادن نماینده سابق این حوزه بوده است برخی دیگر از تحلیل گران نیز اعتقاد دارند موحد برای تحت شعاع قرار دادن آینده سیاسی کهگیلویه بزرگ و به قولی شیخوخیت قرار دادن خود به عنوان رهبر آینده جریان اصول گرا و محافظه کار کهگیلویه بزرگ نماینده شد ولی عملکرد چندین ماهه موحد نشان داد که وی نه تنها نتوانست جریان سازی کند، بلکه با انتقاد طیف های سیاسی طرفدار خود مواجه شده است به صورتی که حامیان و منتقدان سیاسی معتقدند بین وعده ها و عملکرد وی شکاف عظیمی وجود دارد.

 

به طور کلی هر چند وی برای اثبات وعده های خود در زمینه بازگشت عزت و همچنین اشتغالزایی و کم کردن محرومیت حوزه خود سه سال دیگر فرصت دارد ولی تحلیل محتوای عملکرد وی در این چند ماه نشان می دهد که هم مجلس وی را به انزوا کشاند و هم اینکه موحد نسبت به برخی مسائل عمرانی و زیرساختی که محور توسعه می باشد بی تفاوت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.