به گزارش الیمانیوز، اسفندماه ۹۵ با حضور وزیر نفت پروژه خروج شهرستان بهمئی از بن بست با عنوان احداث جاده «لیکک به جایزان» با اعتباری افزون بر ۷۲۰ میلیارد ریال با هدف کاهش ۳۵ کیلومتری بهمئی به استان خوزستان کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت نزدیک به ۴ سال هنوز از اجرای این پروژه خبری نیست.
قرار بود با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان، شهرستان بهمئی و لیکک مرکز این شهرستان در مسیر ترانزیتی و کریدر شمال و مرکز به جنوب کشور قرار گیرد و جاده لیکک به جایزان در نزدیکی جایزان (دهستان قلمود) به جاده امیدیه، ماهشهر و آبادان و از طرف لیکک پس از اتصال به شهر تشان به جاده ارتباطی “تشان ـ لنده و پاتاوه” وصل شود.
طول این مسیر حدود ۶۰ کیلومتر تا جاده دهدشت ـ پاتاوه و ۲۵ کیلومتر تا جاده جایزان-امیدیه بوده و تسریع در پشتیبانی و نگهداری از چاههای نفت منطقه و شهرستان توسط واحدهای مربوطه در شهرستانهای امیدیه و آغاجاری، استفاده از منطقه گردشگری تنگ ماغر و سولک برای مردم شهرستانها و استانهای همجوار و کاهش طول مسیر نسبت به وضع موجود و صرفه جویی در زمان، مصرف سوخت و استهلاک خودرویی از جمله مزیتهای تکمیل و بهره برداری از این پروژه است.
استفاده عشایر منطقه از مسیر ارتباطی و تسهیل در رفت و آمد آنان، کم شدن ترافیک و کاهش تصادفات جاده لیکک به بهبهان و حومه بهبهان و همچنین خروج شهرستان بهمئی از بن بست با اجرای این پروژه صورت میگیرد و با اجرای پروژه جاده ارتباطی لیکک به جایزان ارتباط اهالی دهستانهای جولکی، سر جولکی، اسلام آباد، قلمود و شهرهای جایزان، آقاجری، امیدیه و ماهشهر آسانتر میشود.
تسنیم
http://elimanews.ir/?p=12433