×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
یک نظامی رئیس جمهور ۱۴۰۰ می شود؟

به گزارش الیمانیوز خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه در یادداشتی این احتمال را مطرح کرده که رئیس‌جمهور بعدی ایران ممکن است یک نظامی باشد.

نویسنده یادداشت بلومبرگ با اشاره به «نظامی شدن بیشتر صحنه سیاست ایران» اشاره کرده که نامزدهای قدرتمند برای جانشینی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ از سپاه پاسداران می‌آیند که قوی‌ترین بازوی نظامی کشور است.

این خبرگزاری از حسین دهقان، وزیر دفاع ایران در دولت اول حسن روحانی، به عنوان مهمترین نامزد نظامی نام برده است. آقای دهقان هم اکنون مشاور نظامی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است.

با این حال، احتمال می‌رود افراد دیگری چون پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، و سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا، که سابقه نظامی دارند نیز وارد صحنه انتخابات شوند.

بلومبرگ می‌افزاید صعود یک نظامی به مقام ریاست‌جمهوری یکی از معدود موانع باقی‌مانده پیش روی سپاه پاسداران را حذف می‌کند و موضع جمهوری اسلامی را در مقابل ایالات متحده آمریکا خصمانه‌تر خواهد کرد.

برخی از رسانه‌ها در ایران گزارش داده‌اند که احتمالا محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی، نیز نامزد انتخابات سال آینده خواهد شد.

از عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین سازمان صداوسیما، و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، که هر دو سابقه حضور در سپاه پاسداران دارند نیز به عنوان دیگر نامزدهای احتمالی نام برده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.