×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مطالبه مردم بهمئی از موحد درباره دریافت حق بهره برداری از معادن شهرستان + جزئیات

معدن سلستین شهرستان بهمئی در سال ۱۳۶۷ راه اندازی شد ولی طبق آمار و ارقام تاکنون نفعی برای شهرستان بهمئی نداشته است و دو معدن فعال شهرستان که در حال حاضر صادرات مواد معدنی را انجام می دهند هیچ گونه عایدی به شهرستان نمی رسانند.

درخشان رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان بهمئی در گفتگوی اختصاصی با الیمانیوز اظهار داشت: در حال حاضر دو معدن در روستاهای دوپرنظری و گودبن به شرکت های خصوصی واگذار شد که در حال فعالیت می باشند و محصولات خود را به چین صادر می کنند.

رئیس داره صنعت و معدن ادامه داد: شرکت های خصوصی برای مجوز برداشت از این معادن مبلغی را به حساب خزانه دولت واریز می کنند که این امر درآمدی برای شهرستان ندارد.

وی همچنین درباره تعطیل بودن معدن سلستین قبر قیصر گفت: به علت اختلافات ارضی و برخی معارضات، معدن فوق تعطیل می باشد.

سالار حسین‌پور مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان دلیل تعطیلی را اختلاف سرمایه گذار با راه و شهرسازی بر سر موضوع جاده دسترسی عنوان کرد و افزود: بخشی از اراضی مسیر دسترسی این معدن متعلق به مسکن و شهرسازی قدیم و راه و شهرسازی جدید است.

یکی از مطالبات مردم بهمئی در انتخابات سال ۹۸ ضرورت چانه زنی نماینده منتخب جهت گرفتن درصدی از حق بهره برداری معادن برای توسعه زیرساخت های عمرانی و ورزشی شهرستان بوده است.

موحد در چند جلسه اخیری که با غریب پور مدیرعامل ایمیدرو داشته است درباره گرفتن درصدی از این حق برداشت معادن برای شهرستان بهمئی هیچ گونه صحبتی نداشته است.

با توجه به مسائل زیست محیطی و آلودگی های ایجاد شده که معادن ایجاد می کنند به نظر می رسد این مطالبه عمومی مردم کمترین درخواست از نماینده کهگیلویه برای یک کار عام المنفعه می باشد.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.