×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای شهر لیکک جولانگاه دور باطل!

به گزارش الیمانیوز در نظام های سیاسی انتخابات و تکیه بر رای گیری عمومی از نمادهای اصلی توسعه خواهی یک ملت در راستای قانونمندی محسوب می شود به عبارت دیگر دموکراسی پارلمانی و به تبع آن؛ دموکراسی مشارکتی نمونه آشکاری از تعین حق مردم در تعیین سرنوشت خویش می باشد.

هر چند در برخی از جوامع به علت فیلتر و نظارت های متعدد گزینش مردم در انتخاب کاندیدای مورد نظر محدود می شود و به دموکراسی چهره ای شبه دموکراسی می دهند، ولی همچنان انتخابات و حضور مردم به عنوان یکی از ارکان اصلی دموکراسی فصل مشترک بسیاری از رژیم های سیاسی است.

ثبت نام انتخابات شورای شهر و روستای کشور تا چند وقت دیگر شروع می شود در این بین تنور انتخابات در شهر لیکک داغ شده و گمانه زنی زیادی درباره ثبت نام جمع کثیری از شهروندان به گوش می رسد.

انتخابات این دوره شورای شهر به خاطر مسائل همیشگی طایفه ای و سیاسی و همچنین تقلب گسترده در انتخابات دور پنجم که طبق نظر مسولین تا مرحله ابطال نیز پیش رفت، حساسیت های زیادی را ایجاد کرده است.

شورای شهر لیکک در این چند دوره پستی بلندی های زیادی به خود دیده از افراط در طایفه گرایی گرفته تا گرو کشی های سیاسی از پیامدهای های انتخابات شورای شهر لیکک بوده است.

طبق نظر کارشناسان به جز دوره اول شورا که تحرکات و چانه زنی های مهمی برای پیشرفت شهر صورت گرفته سایر دوره های شورا پیامدی جز تقویت طایفه گرایی و ناکارآمد بودن مدیریت شهری نداشته است.

حالا به نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیدای دوره ششم، طبق نظرسنجی پیمایشی افراد زیادی قصد ثبت نام در این دوره را دارند که به نظر می رسد نه تخصص لازم و نه قدرت چانه زنی برای گرفتن امتیازات نفتی و گازی را برای شهر دارند.

در واقع یکی از مهمترین علت های عدم توسعه ی بافت و مبلمان شهری در لیکک و همچنین نداشتن چهره شهری، ناکارآمدی شورای شهر بوده است چون این شورا رای نهایی درباره شهرداری را می دهد، شهرداری نیز جولانگاه مسائل طایفه ای و سوء مدیریتی شده است.

به نظر می رسد دوره ششم نیز تفاوت چندانی با دوره های قبلی نداشته باشد و به جز مولفه های ناکارآمدی، طایفه گرایی و بدست آوردن امتیازات فردی و طایفه ای، خیر عمومی برای توسعه شهر نداشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.