×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در هیچ حمله‌ای علیه ایران مشارکت نخواهیم کرد

باراک راوید در گزارشی در وب‌سایت اکسیوس نوشته که یک مقام ارشد کاخ سفید به او گفته روز شنبه بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، روز شنبه در تماسی گفت که ایالات متحده از هیچ حمله متقابل اسرائیل علیه ایران حمایت نخواهد کرد.

به گفته این مقام کاخ سفید، بایدن به نتانیاهو گفته که تلاش‌های دفاعی مشترک اسرائیل، آمریکا و دیگر کشور‌های منطقه منجر به شکست حمله ایران شد.

این مقام گفته، وقتی که بایدن به نتانیاهو گفته که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد و از چنین عملیاتی حمایت نخواهد کرد، نتانیاهو گفت که متوجه شده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی به اکسیوس گفته، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه با همتای اسرائیلی خود یوآو گالانت گفتگو کرده و از اسرائیل خواسته که قبل از هر گونه واکنشی علیه ایران، آمریکا را مطلع کند.

بایدن گفته: «به نخست وزیر نتانیاهو گفتم که اسرائیل توانایی قابل توجهی برای دفاع و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داد و پیامی روشن به دشمنانش داد که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.»

بایدن گفته که قرار است روز یکشنبه با رهبران گروه هفت تماس بگیرد تا پاسخ دیپلماتیک واحد به حمله ایران را هماهنگ کنند: «تیم من با همتایان خود در سرتاسر منطقه تعامل خواهد کرد؛ و ما در ارتباط نزدیک با رهبران اسرائیل خواهیم بود؛ و در حالی که امروز شاهد حملاتی به نیرو‌ها یا تاسیسات خود نبوده‌ایم، در برابر همه تهدید‌ها هوشیار خواهیم بود و در انجام هرگونه اقدام لازم برای محافظت از مردم مان تردید نخواهیم کرد.»

بایدن در بیانیه‌ای که پس از این تماس منتشر کرد، ادعا کرد ارتش ایالات متحده هواپیما‌ها و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک را در طول هفته گذشته به منطقه منتقل کرده و به اسرائیل کمک کرد تقریباً تمام پهپاد‌ها و موشک‌های ارسالی از ایران، یمن، سوریه و عراق را از بین ببرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که بایدن و مشاوران ارشدش به شدت نگران هستند که پاسخ اسرائیل به حمله ایران به اسرائیل منجر به یک جنگ منطقه‌ای با عواقب فاجعه‌بار شود.

ایران شنبه شب به وقت محلی به تلافی حمله هوایی در سوریه که منجر به کشته شدن ژنرال ارشدش، محمدرضا زاهدی، شد، پهپاد‌ها و موشک‌هایی را علیه اسرائیل شلیک کرد.

دانیل حقاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «بیش از ۲۰۰ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک از ایران شلیک شد.» او گفت که بیشتر تهدیدات خارج از حریم هوایی اسرائیل رهگیری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.