×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
هشدار قرمز هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برای اول عید

به گزارش الیمانیوز رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رگبار شدید باران،صاعقه،رعد و برق،وزش متوسط تا شدید باد و رگبار شدید برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه است.

ولی بهره مند تصریح کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها،جاری شدن روان آب ها،سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ،آبگرفتگی معابر به صورت گسترده،،احتمال تخریب سازه های موقت و احتمال خسارت به خطوط برق از اثرات احتمالی این سامانه است،

بهره مند تصریح کرد: خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها،بازگشایی کانال ها و آبراه های درون شهری، آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای پوشش حوادث احتمالی ،خروج گردشگران از تفرجگاه ها،پرهیز دامداران از رها شدن دام در ارتفاعات و سکونتگاه های نزدیک رودخانه از توصیه ها برای به حداقل رساندن خسارت های این سامانه است.

رنگ قرمز در پیش بینی ها از وضعیت خطرناک خبر می دهد، با این هشدار باید برای در امان نگه‌داشتن خود و دیگران از اثرات مخاطرات جوی اقدام شود.

در صورت پیش بینی چنین وضعیتی این احتمال وجود دارد که شهروندان با اختلال قابل توجهی در سفرهای زمینی و هوایی، تأمین انرژی، خسارت گسترده به دارایی و زیرساخت‌ها و تهدید جانی روبرو شوند.

بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلی متر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴،سی سخت ۶۹۳،دوگنبدان ۴۳۰،دهدشت ۴۰۲،لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلی متر ثبت شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.