×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کهگیلویه و بویراحمد رتبه آخر امتحانات نهایی ایران

به گزارش الیمانیوز، نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شده است و در روزهای اخیر، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اُفت محسوس نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان خبرداده بود و گفته که معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خرداد ۱۴۰۲ حدود دو نمره افت داشته است.

براساس رتبه بندی‌های صورت گرفته، استان کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط در رشته های ریاضی و تجربی موفق به کسب رتبه آخر در کشور شده است.

“محسن زارعی” رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده بود که بیشترین اُفت نمرات مربوط به دانش‌آموزان رشته علوم انسانی است.

استان‌های آخر در معدل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف را به ترتیب استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته ریاضی و تجربی استان، استان سیستان و بلوچستان در رشته علوم انسانی و در رشته معارف اسلامی نیز استان ایلام تشکیل داده‌اند.

استان‌های برتر در مُعدل دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف را هم به ترتیب استان خراسان جنوبی در رشته ادبیات و علوم انسانی، استان قم در رشته معارف اسلامی و استان یزد در رشته‌های ریاضی و تجربی کسب کرده‌اند.

این درحالیست که “حسنعلی عزتخواه” مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در روز دوم خردادماه امسال گفت: در مسابقات جهانی استانبول ترکیه، دانش آموزان این استان رتبه اول هوش مصنوعی را کسب کردند.

او در آن روز افزود: اختراع دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو سازی است که این دانش آموزان با نظر هیئت داوران مدال طلا و جایزه ویژه این نوپا را در میان تیم‌های شرکت کننده کسب کردند.

عزتخواه مدیرکل فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در روز ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ هم موفقیت های این اداره کل در جشنواره ها، همایش ها، مسابقات، المپیادها و دوره‌های مختلف آموزشی کشوری و منطق‌ای را متعدد خواند و اظهارداشت: رتبه اول در جشنواره نوآوری در فرایند و یادگیری دوره متوسطه اول، کسب رتبه‌های دوم و سوم کشوری در جشنواره الگوی تدریس دروس متوسطه دوم، رتبه اول تولید محتوای فراخوان، رتبه سوم کشوری پودمان‌های مهارت‌آموزی، رتبه سوم ایده‌پردازی درس ریاضیات متوسطه دوم، رتبه اول کشوری در فراخوان روز کارگاه متوسطه اول، ۱۲ رتبه عالی کشوری مربوط به فعالیت‌های دبیرخانه، کسب ۱۰ رتبه کشوری دبیرخانه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از موفقیت های این اداره کل در سالجاری است.

وی گفت: کسب رتبه اول کشوری در کنکور، کسب مدال طلا در المپیاد پزشکی و سلول‌های بنیادی، کسب دو رتبه اول و یک رتبه دوم در المپیاد ورزشی، کسب یک رتبه دوم در لیگ علمی پایا، کسب رتبه اول در رشته نهج‌البلاغه و مسابقات قرآنی و سرجمع حدود ۲۱ رتبه فقط در سمپاد از دیگر موفقیت های اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تا بهمن ماه ۱۴۰۱ بوده است.
عزتخواه در همان روز هم در مورد رتبه‌های معاونت آموزش متوسطه گفت: کسب ۱۴۷ رتبه زیر هزار در کنکور، ۱۶ رتبه زیر ۱۰۰، مقام چهارم کشوری در پروژه مهر، رشد صد درصدی در جذب دانش آموزان در رشته ریاضی فیزیک، کسب مقام سوم کشوری در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش از دیگر موفقیت های دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی جاری بوده است.

اکنون سئوال اینجاست اگر آمارهای مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد صحت داشته و درست باشد، چرا دانش آموزان این استان در مهمترین دستاورد تحصیلی خود باید رتبه آخر کشور را کسب کنند؟

اکنون بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در سه هزار و ۱۰ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تعلیم و تربیت ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

با اعلان آمار وزارت آموزش و پرورش، نگرانی‌ها و نارضایتی‌های فراوانی از سوی والدین و دانش آموزان به رسانه‌ها اعلان و خواستار تدابیر و تصمیمات جدی موثر در حوزه این وزارتخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند./ایلنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.