×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مشارکت از طریق انتخابات، یکی از زیباترین جلوه های دموکراسی است/ به سخنان رهبر معظم انقلاب در سلامت انتخابات کم توجهی شد

به گزراش الیمانیوز متن بیانیه دکتر دهبانی پور بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم فهیم کهگیلویه، بهمئی، چرام ، لنده و بخش های تابعه

سلام علیکم

مشارکت سیاسی فعال و عقلانی، رابطه جامعه و دولت را سازنده و موثر و سرنوشت سیاسی یک جامعه را از انحراف، استبداد و دیکتاتوری دولت ها مصون می دارد. مشارکت سیاسی که از طریق انتخابات درجامعه ما تجلی پیدا می کند، یکی از زیباترین جلوه های دموکراسی است. در ایران پس از انقلاب اسلامی ، مشارکت سیاسی همبستگی مستقیمی با مشروعیت نظام سیاسی و حفظ ایران زمین داشته است. اگر چه جامعه گاهی نسبت به انتخاب های خودش چه درسطح ملی وچه درسطح محلی حساسیت لازم را نشان نمیدهد، اما بر این باورم یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مراجعه به صندوق های رای و تعیین حق سرنوشت است. اگر چه نتیجه بخش بودن این مشارکت، مستلزم اجرای انتخابات درفرآیندی دموکراتیک و بدون سمت گیری مجریان آن می باشد. چراکه مردم باید به این باور برسند که فرد و یا افراد برگزیده نماینده واقعی آنها هستند. معتقدم کنش گری سیاسی نه تنها در شرایط آسان بلکه در شرایط سخت هم باید ایستاد، روشنگری کرد و از حق مردم دفاع کرد.

چند ماهی است که در کارزار انتخابات به همفکرانم در کهگیلویه بزرگ، که راه حل  عبور از شرایط سخت را تحریم و عبور از صندوق های رای می دانستند، مراجعه کردم و ضمن احترام به اندیشه آنها، مدعی شدم که در راستای کارآمد کردن نظام جمهوری اسلامی باید مجلسی قوی تشکیل شود و هم یادآوری کردم که اگر انتخاب نکنید به جای شما انتخاب می کنند، سرانجام در غیاب اکثریت آنها ورود به رقابت انتخاباتی کردم، رقابتی که در کمال تاسف در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، نابرابر و غیرعادلانه بود.

خداوند را شاکرم که در فرصت محدود توانسته ام گفتمانی مردم محور را  با پشتیبانی و دلگرمی مردان و زنانی راسخ و ثابت قدم، بخصوص جوانان آگاه و فهیمی که برای تحقق  فردایی روشن از قهر با صندوق رای عبور کردند و تهدیدها و تطمیع ها در عزم راسخ آنها اثرگذار نشد عرضه کنم.

وظیفه خود میدانم که در مقابل آنها بابت همه مهربانی ها وتلاش های آگاهانه شان سرتعظیم فرود آورم. از فعالان سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و رسانه ای که در فضای مجازی و حقیقی روشنگری کردند. از معتمدین مردم که امید را برای ادامه راه در دل جوانان گله مند ایجاد کردند سپاسگزارم.

بر عهدی که با شما بستم، هستم و وفای به عهد می کنم و در کنارتان تا تحقق مطالباتتان می ایستم. هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان بستری را برای حضورکاندیداهای با نگاه سیاسی متفاوت فراهم کردند، هیات های اجرایی و در راس آنها فرمانداران، ناظران و بازرس ها اگر چه سوگیری بعضی از آنها به سمت کاندیداهای خاص در چینش نیروها مشهود بود و به سخنان رهبر معظم انقلاب در سلامت انتخابات کم توجهی شد اما در برگزاری انتخابات تلاش کردند، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضایی و سپاه پاسداران در امنیت برگزاری انتخابات تلاش کردند از همه آنها سپاسگزارم.

از اعضای ستادهای انتخاباتی اینجانب در دهدشت، بهمئی، لنده، چرام، چاروسا، دیشموک و ممبی که شبانه روز برای همراه کردن مردم تلاش کردند تشکر می کنم.

رضا دهبانی پور عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.